Varför?

Jag blir så förbannad!
Jag har ringt till ICA-banken X antal gånger, eftersom att min bror är i Sydamerika och har blivit rånad. Han har blivit av med hela sin plånbok, och det gick ju bra för oss att spärra bankkortet för honom. Men nu då? När han behöver ett nytt kort? Nej, då måste han ringa in personligen för att kunna få ett nytt kort. Vilket han inte kan, eftersom att du inte kan ringa från utlandet till en växel med nummersvar. Eller vad fan det nu heter.

Nehej, men då får han logga in på sitt bankkonto och maila till dom. Men behöver han inte kortet då? Jo. Jaha, men om han har blivit RÅNAD och inte har sitt kort då? Jaha, är det därför han spärrade sitt kort kanske? Hmm, ja då får han skicka ett personligt brev, och det tar ju bara 3 veckor att komma fram. Sen är dom sega som fan på att skicka ut kortet också. Så han ska alltså gå där nere i 1½ månad utan pengar? Lyckat.

Jag förstår självklart att dom har sina regler, och det är jättebra! Annars skulle ju vem som helst kunna ringa och beställa ett nytt kort i någon annans namn. Men samtidigt måste dom kunna göra någon typ av undantag.


Nej, Aftonbladet nästa? Det brukar ju funka för oss små människor när storföretagen inte vill lyssna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0