Högstadiet.

Någon som minns? Jag minns. Riktigt tydligt också. Hela högstadiet var ett helvete för mig rakt igenom. Jag blev mobbad. Det sjuka med detta är nog att ni nu förväntar er att jag ska säga att jag blev mobbad utav de andra eleverna, dom coola osv. Det är helt fel. Jag älskade min klass, vi hade världens bästa sammanhållning. Några elever gillade jag ju såklart inte, man kan ju inte gilla alla. Men dom flesta var helt OK. Nej, det sjuka var att dom som mobbade mig var mina lärare. Dom som ska få mig att må bra och trivas, gjorde precis allt fel. Tänker inte gå in närmare på vad som hände, men händelserna ledde till att jag mådde riktigt dåligt och fick söka psykologhjälp tillslut.

Sen så började jag gymnasiet. Efter ett par månader ville knappt min psykolog träffa mig mer, hon såg en så enorm skillnad hos mig. Istället för att gnälla om att jag hellre ville dö än att gå till skolan, satt jag nu och pratade om hur underbart allt var. Lärarna var dom mest underbara lärare jag någonsin haft.

Har inte varit på min gamla högstadieskola sen i ettan på gymnasiet. Var där för att ragga framtida elever. Men nu var jag där i tisdags och kollade på lite vernissage och utsällningar, då min lillebror går där. Stället har inte förändrats ett dugg.


Eller jo, papperskorgen är ny.
Man får väl bara hoppas på att lärarnas syn på hur man bör behandla sina elever har förändrats också. Kanske åkte den ut tillsammans med de gamla papperskorgarna. Drömma går ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0