For my mother.

Det har varit en händelserik helg. I lördags hade vi party för mamma som fyllde 45. Livekonsert med lillebrorsans band, The Magenta 4 och en massa kul lekar. Mindre kul var det förstås att en del personer i min släkt, inga namn nämda, är så fruktansvärt dåliga förlorare. Snacka om att vara en total party-pooper. Suck.


♥ I love you, Mami. Makes me appreciate how the little things are. ♥

Igår var det mammsens födelsedag, men vi tog det bara lugnt och städade upp. Sen upptäckte jag att min akvariepump hade brunnit invändigt, och varit ur funktion sen jag vet inte när. Mindre bra, för både mina fiskar och min plånbok. Blev till att pappsen fick akutköra mig till Alelyckan, så att jag fick köpa ett helt nytt kit.

När vi kom hem fixade jag klart akvariet, sen slappade vi framför tv:n ett tag. Plötsligt hör vi en jävligt hög smäll utanför. Vi satt alltså inomhus, med fönster och dörrar stängda och med tv:n påslagen på rätt hög volym, och hör världens jävla smäll utomhus. Alla hoppade högt och sprang ut på vår grusgång för att se vad som hänt. Vi trodde först att grannens byggställning rasat ihop, för vi hörde helt klart någon metall som ramlade ihop, och sen glas som krossades. Det visade sig att en man kört rakt in i lyktstolpen utanför mina grannars hus! Han hade kommit med en sån fart att hela stolpen slitits loss ifrån fästet och flugit rakt på grannens ena bil. Ingen kom till skada, men det hemska är att precis, PRECIS, bakom deras häck hade deras barn stått och lekt bara minuter innan. Lycktstolpen stod alltså inne i häcken, och barnen och deras kompisar hade stått precis bakom. Mamman hade kommit ut och ropat in dom för middag, och dom hade precis satt sig när bilen körde in. Hade hon ropat in dom två minuter senare skulle något hemskt hänt.

Nästan så att man tror att det finns högre makter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0