God afton, god afton.

Helgen har varit minst sagt hektisk. I fredags var jag på ytterligare en föreläsning ute på Hisingen. Mycket intressant faktiskt. Sen träffade jag Jenny en snabbis, hon kom hem till mig för att träffa Iris. She was the only one left, you know. Försökte fjäska lite med henne för att få köpa en av hennes übersöta kattungar. Han är mörkt, mörkt, mörkt grå och vindögd. Så söt att man svimmar. Men hon ville ha kvar honom själv. Fullt förståligt. Hade jag med velat.

I lördags var jag bara hemma och tog det lugnt större delen av dagen. Skulle på 100-års kalas på kvällen nämligen. Men nästan 10 min efter att päronen skulle plockat upp mig ringer pappa och säger att våran bil gått sönder. Bensinpumpen hade havererat och bilen gick inte att starta. Som grädde på moset hade detta inte hänt hemma heller, utan medan mamma varit iväg och köpt pizza till min lillebror som legat hemma i två veckor med vattenkoppor. Så det blev för mamma att hem och pappa fick ringa en av mina farbröder som fick vända och köra tillbaka till Mölndal för att plocka upp oss. Vi blev lite försenade, och päronen var av självklara skäl lite sura över bilen, men vi fick en trevlig kväll ändå.

Idag har jag varit iväg på "äventyr" med mormor och min nyopererade morfar. Eftersom bilen pajjat fick ju självklart jag världens panik, eftersom jag absolut var tvungen att åka till Zoo Kompaniet idag och köpa kattmat, kattströ och fiskmat. Det var helt slut här hemma och jag kunde ju inte åka kollektivt dit, för att sen bära hem allt. Tyvärr kollade jag inte på klockan innan vi åkte, så vi kom fram 45 min innan det öppnade. Kul. Vi gick en sväng inne på Willys, och sen inne på Orienthuset. I köttdisken låg det ett hästhuvud. Och en massa fårhuvuen. Jag blev äcklad, men samtidigt glad för jag antar att man då även kan köpa blod där, och det behöver jag. Till att lägga spår, ifall ni undrar.

I övrigt har jag bara tagit det lugnt idag. Var hemma hos familjen en stund, tog en härlig promenad med mamma och hundarna, gick igenom hela våran kyrkogård och kollade på alla de gamla gravarna. Tycker sånt är väldigt vackert, älskar gamla gravar. Det var nog därför jag var som i extas inne på Uppsalas gamla kyrkogård i somras. Hursom, tog kort på en gammal familjegrav vi övertagit, och då fick jag med en orb. Lite läskigt sådär. Slänger upp bilden imon, promise. Snart blir det sängen, men först en till lista :)

Svara på frågorna med ett, och endast ett, ord.


Du: Magisk
Din partner: Katt
Din mamma: Glad
Din pappa: Händig
Din familj: Kärlek
Ditt hår: Långt
Din drömbil: Camaro
Ditt drömhus: Slott
Din senaste dröm: 112
Din favoritpryl: Kobran
Din favoritdrink: 43an
Ditt favoritväder: Sol
Din favoritbok: Vildinnor
Ditt sovrum: Ljust
Ditt liv: Färgglatt
Din skräck: Döden
Ditt humör: Trött
Din sommar: Blackered
Här vill du vara om 10 år: Sockerkonstnär
Träffade du igår: Släkt
Något från din önskelista: Excalibur
Skrattade du åt senast: Film


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0