Chocolate dreams.

Lyckat värre så dog min kamera i måndags precis när jag skulle knäppa "före"-bilderna. Så jag får leta fram någon annan bild där man ser mitt hår hyffsat. Ville dessutom vänta med att visa min nya frilla tills att jag färgat det, och det har jag gjort nu. Ska bara ladda kamerahelvetet, så slänger jag upp lite fräscha bilder :)

Bakade riktiga Amerikanska cupcakes igår, och fy fan vad lyckade dom blev! Har aldrig ätit godare kan jag tala om. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med phillycheese hemma till frostingen, så det räckte knappt till hälften. Och då hade jag ändå ett sjukt snålt lager på.



American cupcakes with frosting and strawberries.

Cupcakes, 12 st:
160 g baksmör
2 dl socker
2 ägg
1½ tsk äkta vaniljsocker
1 dl + 2msk mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 msk kakao
80 g hackad chocklad, med smak

Cream cheese frosting:
200 g Philadelphiaost
100 g mjukt baksmör
1 paket florsocker
1 citron, saften

How to:
Sätt ugnen på 200º.
Smält smöret på medelvärme, och låt svalna en stund.
Vispa smör och socker riktigt poröst.
Vispa i äggen ett i taget.
Rör sakta i vaniljsocker och mjölk.
Blanda ihop mjöl, bakpulver och kakao för sig.
Vänd försiktigt ner i smeten, vispa inte!
Fyll formarna till hälften, och strö över chockladen.
Grädda i mitten av ugnen i ca 15-20 minuter.

Vispa smör, florsocker och citronsaft fluffigt.
Blanda i Philadelphiaosten.
Kladda på, bara!
Färdigt :)

Receptet på cupcakesen hittade jag här, ändrade lite småsaker bara. Men det är bara för att jag inte är den som är den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0