Nostalgi: Topp-5 favoritleksaker

Fick ett riktigt nostalgirus förut när jag hittade en amerikansk sida med gamla samlarleksaker från 80-talet. Var bara tvungen att slänga ihop en liten lista med mina favoritleksaker från barndomen.


Älskade mina Polly Pockets! Har faktiskt kvar ett hus, och det råkar vara ett likadant hus som på bilden.


Åhh, dessa underbara små ting! Favoriterna döpte jag till Darla och Tjockisen. Minns att jag och mina kompisar byggde små hus med möbler till våra hundar - av papper! Jag har alltid varit så sjukt kreativ :)


Hahaha, när jag var runt 5 år gammal, innan Polly Pocket och Barbie kom in i bilden, var jag en riktig pojk-flicka. Älskade Turtles! Dessa figurer hjälptes jag och min storebror åt med att samla. Tror vi lyckades få ihop alla, och det är många!


Glädjen! Varje sommar när jag var liten och vi åkte hem från Öland, stannade vi alltid till vid den stora leksaksaffären inne i Färjestads centrum. Jag och min storebror fick välja varsin leksak. Vi såg fram emot det mer än julafton, kan jag ju säga. Ett år valde jag detta huset. Satt uppe hela natten efter att vi kommit hem och lekte, jag vägrade gå och lägga mig :)


Jewel Hair Mermaid Barbie får första platsen. Det är för att hedra mina föräldrar, som fick stå ut med ett antal veckors skrikande, bönande och tjat innan deras blödande öron inte orkade mer. Jag fick henne! :)

Första platsen skulle egentligen gå till Effie, min favoritdocka. Hon var även min mammas favoritdocka när hon var liten, jag fick "ärva" henne. Men hon ligger längst in på vinden, och såpass långt är jag inte villig att gå för bloggen. Faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0