Psycho...

Ja, vad ska jag säga. De senaste veckorna har jag läst American Psycho. Läste klart den igår. Sjuk bok. Riktigt sjuk bok. Läs den inte om ni är känsliga. Vet inte riktigt vad mer det finns att säga. Han är sjuk i huvudet. Det är väl allt jag kan säga.

Boken är skriven kors och tvärs, huller om buller. Författaren byter väldigt plötsligt, i ett kapitel, från första persons perspektiv till tredje persons perspektiv. Har hört rykten om att han var väldigt hög på kokain medan han skrev boken, och det förklarar väldigt mycket i så fall. Till exempel varför det knappt fanns en enda punkt på hela sista sidan. Och varför de sista orden i boken var: Detta är ingen utgång.

Nu blir det till att läsa Deliverance. Har jag sett fram emot hur länge som helst! Sen ska jag såklart också se filmen. Har jag också sett fram emot hur länge som helst. Fast jag är rädd för alla freaks. Han med banjon ser rätt läskig ut.


Nu har jag stuff att göra!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0